1.اشرفی، مرجان. (1384) . سیر تحول نقاشی ایران (سده شانزدهم میلادی). ترجمه زهره فیضی. تهران: فرهنگستان هنر.
2 . ایرانی، عبدالمحمد. (1363) پیدایش خط و خطاطان.تهران: یساولی
3 . آتابای، بدری. (1355) . فهرست دیوان خطی. جلد اول. تهران: انتشارات سلطنتی.
4 . آژند، یعقوب. 1392). دوازده رخ. تهران: نشر مولی.
5 . آژند، یعقوب.( 1384). مکتب نگارگری تبریز و قزوین و مشهد. تهران: فرهنگستان هنر.
6 . بابایی فلاح، هادی؛ و محمدعلی رجبی. ( 1390 .) جایگاه معانی و قصص قرآنی در نگارگری ایران بین سده های «8 تا 11 نگره. شماره .» هجری 18 ، 33 - 23
7 . بهار، محمدتقی. (1381) ، سبکشناسی تاریخ تطور نثر فارسی. ج 3 . تهران: بدیعه.
8 . بیانی، مهدی. (1358) . احوال و آثار خوشنویسان. تهران: علمی فرهنگی.
9 . جعفریان، رسول. (1389) . صفویه در عرصه دین،فرهنگ و سیاست. تهران: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
10. دهخدا، علیاکبر. ( 1383). امثال وحکم دهخدا. ج 2 . تهران: امیرکبیر.
11 . سیمپسون، ماریانا. ش. ( 1382). شعر و نقاشی ایرانی، حمایت از هنر ایران. ترجمه عبدالعلی براتی و فرزاد کیانی. تهران: نسیم دانش.
12 . شعبانی، احمد. ( 1382). "شرح احوال شاهزاده ابوالفتح سلطان ابراهیم میرزا و بررسی تاریخی کتابخانه وی".ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان. (شماره 34 - 35 ،)248-237 .
13 . کنبای، شیلا. ر. ( 1378 ). نقاشی ایرانی. ترجمه مهدی حسینی. تهران: دانشگاه هنر.
14 . محمدی، برات؛ و مریم حدادخانشان. ( 1398)." بررسی تعالیم اخلاقی و آموزه های تربیتی در مثنوی سلسلۀالذهب جامی" زبان و ادبیات فارسی. (شماره . جامی 2 )، 152 - 134 .
15 . میر محمدصادق، سید سعید. ( 1385). "سلطان ابراهیم میرزا؛ سیاست پیشینه هنرور". آیینه میراث. ( شماره
2 ،) 108-85 .
16 . ندرلو، مصطفی. ( 1386). مقدمه ای بر هنر تشعیر در « هنرهای تجسمی.» نقاشی ایرانی. (شماره 26 )، 37 - 34 .
17 . نقوی، منیرهسادات؛ و محسن مراثی. ( 1391 ). "مطالعه تطبیقی کلاه مردان در سفرنامه ها و نگاره های دوران « صفوی با تأکید بر دیوارنگاره های کاخ چهلستون اصفهان تطبیقی هنر". (شماره 3 ) ،17 - 1 .
18 . ولایتی، علی اکبر؛ و سجاد محمدی. ( 1391 ). باباشاه اصفهانی. تهران: امیرکبیر.
19-Simpson, Marianna Shreve .(1997). Sultan ibrahim mirza's haft awrang: a pricely manuscript from sixteen century iran .New Haven: Yale university press.